به نام خدا

تمرین اول :یرنامه ای بنویسید که یک عدد صحیح را دریافت کند و مقلوب آنرا محاسبه ونمایش دهد.(عدد میتواند هر تعداد رقم داشته باشد.)

تمرین دوم: برنامه ای بنویسید که نمرات درس انگلیسی دانش آموزان یک کلاس 15 نفری را سوال نمایند و سپس اطلاعات زیر را نمایش دهد :

الف)بالاترین نمره کلاس ب)کم ترین نمره کلاس پ)فاصله بین کمترین و بیشترین نمره ت)مجموع نمرات کلاس ث)میانگین با معدل نمرات کلاس

تمرین سوم : در یک بازی دو نفره ،هفت چوب کبریت قرار دارد .هر یک از بازیکنان می توانند در نوبت خود یک یا دو یا حداکثر سه چوب کبریت بردارند.بازیکنی که آخرین چوب کبریت را بردارد . بازنده است .برنامه ای بنویسید که این بازی را بین دو بازیکن اجرا کند. درهر مرحله بازی، تعداد چوب کبریت های باقیمانده را چاپ کنید . سپس از هر بازیکن تعداد چوب کبریت هایی که مایل است بردارد را سوال نموده و باقیمانده را چاپ کنید.

تمرین چهارم : برنامه ای بنویسید که یک عدد از کاربر بگیرد و اگر تعداد ارقام زوجش از تعداد ارقام فردش بیشتر بود به او سلام کند و در غیر این صورت با او خداحافظی کند.

تمرین پنجم: برنامه ای بنویسید که N را از کاربر بگیرد و بگوید آینه ای است یا نه .(عددی را اینه ای مینامیم که از چپ و راست یکسان خوانده شود مانند 313)